‘Vrijwilligers, een volwassen versie van goede feeën’ – Loesje

Het is mooi om vrijwilliger te zijn en mensen in uw buurt te ondersteunen, iemands goede fee te zijn. Het geeft een prettig gevoel van ‘nodig zijn’ en ‘iets nuttigs doen’, u draagt bij aan een mooiere samenleving waarin we voor elkaar zorgen.

Bent u handig met gereedschap, schilderen, maaimachines en zo meer? Misschien heeft u een auto en kunt u best af en toe iemand naar het ziekenhuis brengen?
Of bent u een goede luisteraar, zonder te oordelen? Heeft u geduld en krijgt u makkelijk het vertrouwen van iemand? Staat u klaar om met iemand een stukje te wandelen, geeft u graag taal- of huiswerkbegeleiding, bent u goed in zaken regelen of kunt u een mantelzorger ontlasten? En heeft u een paar uurtjes tijd per week?

Dan horen we heel graag van u!

Na de aanmelding volgt een persoonlijk gesprek, want ons werk valt en staat met onze vrijwilligers, dus daar gaan we secuur mee om. We zullen ook een verklaring omtrent het gedrag van u vragen en we vragen u om onze gedragscode te ondertekenen.

Al onze vrijwilligers krijgen een basistraining van een dagdeel aangeboden. Meld u snel aan!