Heeft uw cliënt wat extra hulp nodig?

U komt het vast vaak tegen; mensen die eigenlijk wat extra hulpnodig hebben, wat extra aandacht. Ze hebben een beperkt netwerk, of beperkte financiën, beperkte zelfredzaamheid of hebben het moeilijk in het leven, er is echt een noodzaak. De zorginstanties en de thuiszorg doen wat ze kunnen. Maar een beetje extra ondersteuning, een klusje in huis, mee naar de dokter, een kopje thee of een warme arm, zou zo’n verschil maken. We werken graag met u samen!

Hoe werkt het?
Als zorgverlener komt u iemand tegen die in aanmerking zou kunnen komen voor ondersteuning van de Deken Hanneman Stichting. Het vragen om hulp is vaak moeilijk, mensen proberen zich alleen te redden. Als de hulp door u aanbevolen en aangeboden wordt, is het al makkelijker. Dan kunt u, of de meneer of mevrouw zelf (of familie), contact opnemen met onze telefonische hulpdesk. Daar zit een ervaren kracht die de hulpvraag aanhoort en bekijkt of en hoe wij kunnen helpen. Vervolgens zal de hulpvraag in het vrijwilligersnetwerk uitgezet worden. Zo komt er een match tot stand en gaat een vrijwilliger zo snel mogelijk op pad. Soms voor een kort klusje, soms langdurig.

Wij kennen onze vrijwilligers persoonlijk en vragen een verklaring omtrent het gedrag van hen en hanteren een gedragscode. Ook zullen wij aan alle wettelijke voorwaarden omtrent privacy voldoen.