Deken Hanneman Stichting

De Deken Hanneman Stichting wil graag het ‘zorgen voor elkaar’ stimuleren. We hebben een bestand met betrouwbare vrijwilligers (die we persoonlijk kennen en die een verklaring omtrent het gedrag hebben ingeleverd), die klaarstaan om de handen uit de mouwen te steken voor een medemens die het goed kan gebruiken.

De Deken Hanneman Stichting is opgericht omdat de 3 kerken in de binnenstad van Maastricht in het kader van de Heiligdomsvaart 2018 graag een blijvend project op wilden zetten. Dat is Van Harte Maastricht geworden. Maar zowel qua vrijwilligers als ook qua cliënten is iedereen welkom, ongeacht leeftijd, rang, stand of religie!

De Deken Hanneman Stichting is aangesloten bij de landelijke organisatie Hulp in Praktijk, die al in meer dan 30 steden in Nederland soortgelijke projecten ondersteunt. Wij profiteren van hun expertise, ervaring en hun innovatieve technische voorzieningen.
Vanaf medio 2018 zullen wij aan de slag gaan!

Ons bestuur bestaat uit:

Dhr. Lou Brans Brabant
Vice-voorzitter:
Dhr. Alain Hendrikx
Secretaris:
Mevr. Elly de Haan
Penningmeester:
Dhr. Guido van den Broek
Lid:
Dhr. Mark Pleunis

Projectcoördinator:
Mevr. Peggy Thekkaekurikattukunnal-Braeken

Ons Comité van Aanbeveling bestaat uit:

Dhr. Theo Bovens, gouverneur Provincie Limburg
Mevr. Annemarie Penn-te Strake, burgemeester Maastricht

Onze bestuurders ontvangen geen beloning voor hun werkzaamheden.
De projectcoördinator en helpdeskmedewerker zijn betaalde functies.
Vrijwilligers kunnen in aanmerking komen voor een reiskostenvergoeding.

Een verslag van onze activiteiten alsmede een financiële verantwoording zullen wij hier opnemen na afloop van het boekjaar 2018.

Hier kunt u ons beleidsplan nalezen.